Haz
18
2011

Şairi Devrime Çağırmak-Tasfiye’nin 32. Sayısı Çıktı!

Tasfiye Edebiyat-Düşünce Dergisinin 32. Sayısı çıktı.

Tasfiye, sayfalarında ilk kez görülen Ali Emre’nin şiiriyle başlıyor. Bir Arasta Sedirinde Uyuyup Kalan Mahmur Çocuklar İçin Koçaklama” başlıklı şiirini Bir namaz kılalım önce omuzlarımız çürüsün kardeşlikten/ Koşup sonra biri gözünü kırpmadan yaksın tüm gemileri” mısralarıyla tamamlıyor Ali Emre.

 Tasfiye’nin diğer şairleri ise Ümit Aktaş, Mehmet Sait Çakar, Bünyamin Doğruer ve yine ilk defa Tasfiye’de yer alan Nebiye Arı.

 Derginin bu sayısında Veysel Altuntaş, biçimsel denemesiyle öne çıkan “Ev Hapsi”, şair Cevat Akkanat da Bursa temalı “Jimnastik Kurgu” ve Habil Sağlam “Üç Şey” adlı öyküleriyle yer alırken Mehmet Ali Başaran eleştirel masal dizisine “Çılgın Vuk ve Ölgün Eğitim” bölümü ile devam ediyor.  

 Ümit Aktaş, “Şehir, Şiir ve Estetik” başlıklı çalışmasında “Doğal Şehir Yapay Şehir, Şehir ve Estetik, Şehir ve Şiir” bölümlerinde şehir ve insan ilişkisini tartışıyor. Modern kapitalist yığılmacılığın şehirleşme olmadığını, insanı boğan bir karaktere haiz olduğunu vurguluyor. İbrahim Eryiğit, paralel çalışması “Hendese, Şiir ve Şehir”de “Şehir, hendese ile şiirin harmanlanmasıyla oluşan ruhun cisimleşmiş şeklidir yeryüzünde.” diyor, uzak alanlar olmayan şiir ile matematiğin birlikteliğini vurgulayarak.

 Ahmet Örs, şiir tahlillerine Mustafa Celep’in yeni yayımlanan  “Mecburi İstikamet” şiiriyle devam ediyor. “Şairi Devrime Çağırmak” ifadesiyle kapaktan duyurulan tahlilinde Mustafa Celep’in “elbette somuta inmelisin korkunç/ bir öfkeyle/ in masa başı şiirlerden/ maden ocaklarına/ koşarak çarparak surat asarak.” mısralarıyla başlayan şiirini devrimci, tavır alan bir şiir olarak nitelendiriyor.

 Asım Öz, “Eşikte Asılı Kalan Bilinç: Ahmet Hamdi Tanpınar’ı Yorumlamak”  adlı yazısında Sarah Moment Atiş’in “Çağdaş Türk Hikâyesinde Semantik Yapı Tanpınar’ın Abdullah Efendinin Rüyaları’ndaki Hikâyelerinin Tahlili” kitabından hareketle Tanpınar’ın eşikte kalmışlığını tartışıyor. 

 Ahmet Örs’ün, “Bugünkü Edebiyatımız Neyi İnşa Edecek” yazısı edebiyatın misyonunu tartışıyor ve Mustafa Celep’in şiirine yaptığı tahlile paralel bir yazıyla derinleştiriyor.

 Özhan Uçan, Ömer Faruk Dönmez’in “Hamza” kitabını “Bizim Hamza” adlı değerlendirmesinde tartışırken Enes Kuşçu da “Doğunun Kaybeden Oğullarından: Samba” yazısında Şeyh Hamidu Kan’ın Mahrem Macera romanını ele alıyor. Mehmet Sacit de İlim Yayma Yurdu anılarına “Walkman Çağı” başlıklı 21. bölüm ile devam ediyor.

 Tasfiye İrtibat:

www.tasfiyedergisi.com

tasfiyedergisi@gmail.com

0505 259 07 15

Soğukpınar Mah.

Behzat Bulvarı, No: 220, Kat:2

TOKAT

…………………………………………………………..

TASFİYE 32 | HAZİRAN 2011

Şiir
Ali Emre, “Bir Arasta Sedirinde Uyuyup Kalan Mahmur Çocuklar İçin Koçaklama”, 2
Ümit Aktaş, “Yeni Söz”, 3
Nebiye Arı, “Şiirler Tavize Eğildiğinde”, 4
Mehmet Sait Çakar, “Ay Uykusu”, 5
Bünyamin Doğruer, “Acıların Çölünde”, 40

Öykü, Masal
Veysel Altuntaş, “Ev Hapsi”, 6
Mehmet Ali Başaran, “Çılgın Vuk ve Ölgün Eğitim”, 9
Cevat Akkanat, “Jimnastik Kurgu”, 11
Habil Sağlam, “Üç Şey”, 15

Deneme, Eleştiri, Makale, Anı
Ümit Aktaş, “Şehir, Şiir ve Estetik”, 18
İbrahim Eryiğit, “Hendese, Şiir ve Şehir”, 25
Ahmet Örs, “Mustafa Celep’in ‘Mecburi İstikamet’ Şiiri”, 30
Asım Öz, “Eşikte Asılı Kalan Bilinç: Ahmet Hamdi Tanpınar’ı Yorumlamak”, 32
Ahmet Örs, “Bugünkü Edebiyatımız Neyi İnşa Edecek?”, 38
Özhan Uçan, “Bizim Hamza”, 41
Enes Kuşçu, “Doğunun Kaybeden Oğullarından: Samba”, 44
Mehmet Sacit, “Walkman Çağı”, 47

Leave a comment